Av Andreas Magnusson 2020-02-14
Tänk att en helt vanlig reklamfilm kan ha så stor genomslagskraft år 2020 att den får hela internet att koka. Jag kan förstå att det blev en snackis för tjugo år sedan när Ipren-mannen dök upp med sin minigitarr och glada uppsyn för att marknadsföra något så allvarligt som medicin. Det var liksom andra tider. Men nu? Att en reklamfilm med självklara fakta blir det största politiska samtalsämnet säger mycket om den tid vi lever i. Stöd oss i arbetet med att bevaka rättsstaten » Andreas Magnusson är gymnasielärare i svenska, religionskunskap och etik. Han sysslar också med musik och driver You Tube-kanalen Samtidsreflexen där tanken är att tränga djupare bakom människors reflexmässiga yttranden i samhällsfrågor.
Andreas har idén om att en god journalist är pedagog och att en god pedagog också i någon mening borde vara journalist. Han har också skrivit en del för DN Kultur och nominerades 2019 till årets opinionsbildare vid Faktumgalan.
Andreas är en av Para§rafs fasta krönikörer.