SAS-bojkotten som ingen kommer att märka

Av Andreas Magnusson 2020-02-14

Tänk att en helt vanlig reklamfilm kan ha så stor genomslagskraft år 2020 att den får hela internet att koka. Jag kan förstå att det blev en snackis för tjugo år sedan när Ipren-mannen dök upp med sin minigitarr och glada uppsyn för att marknadsföra något så allvarligt som medicin. Det var liksom andra tider. Men nu? Att en reklamfilm med självklara fakta blir det största politiska samtalsämnet säger mycket om den tid vi lever i.

Den nya högern är faktaresistent, historielös, lättkränkt och van vid att kunna tysta sina meningsmo...

Börja prenumerera för att läsa detta innehåll.

Starta din prenumeration här

Eller logga in på ditt konto nedan:

 

 


   Andreas Magnusson är gymnasielärare i svenska, religionskunskap och etik. Han sysslar också med musik och driver You Tube-kanalen Samtidsreflexen där tanken är att tränga djupare bakom människors reflexmässiga yttranden i samhällsfrågor.
Andreas har idén om att en god journalist är pedagog och att en god pedagog också i någon mening borde vara journalist. Han har också skrivit en del för DN Kultur och nominerades 2019 till årets opinionsbildare vid Faktumgalan.
Andreas är en av Para§rafs fasta krönikörer.

Publicerad

Prenumerera på Para§rafs nyhetsbrev 

Nyhetsbrevet skickas ut varje måndag och torsdag.
I Nyhetsbrevet får du besked om det vi senast har publicerat och en del information om vad som är på gång. Därtill får du ibland extramaterial som inte publiceras på sajten.
Vi ingår inte i någon mediekoncern och lämnar inte ut prenumerantlistan till någon, så din mejladress hamnar inte på avvägar.
Du prenumererar utan kostnad. Du kan också överraska en vän genom att ge honom eller henne en prenumeration, om du skriver in i den personens mejladress.
OBS: Vi efterfrågar bara den mejladress du vill ha Nyhetsbrevet mejlat till, inget annat. Du prenumererar här.